Sesiune de comunicări științifice: ecouri din social

Posted on April 8, 2013 by

share on facebook   

Sesiunea de comunicări științifice pentru studenți “Ecouri din social” a devenit un proiect cu tradiție al Asociației Cluster, acesta fiind  al treilea an în care sesiunea se desfășoară. Scopul  evenimentului este de a contribui la dezvoltarea academică a studenţilor interesaţi de cercetare în domeniul ştiinţelor sociale. Ne dorim ca în urma participării la această sesiune de comunicări, studenții să își îmbogățească cunoştinţele proprii, iar prin intermediul observaţiilor critice primite din partea celor prezenţi, aceștia să își îmbunătățească abordarea de studiu. De asemenea, eforturile depuse de studenți în  realizarea cercetărilor personale vor fi recompensate, iar pe lângă acest fapt, ei vor avea și oportunitatea de a interacționa cu studenţi şi cadre didactice de la diverse universități. Menționăm că înscrierea și participarea la sesiune este gratuită.

Deoarece ne dorim să inovăm în fiecare an, ediția din 2013 va găzdui și o expoziție de fotografie. Scopul acestei expoziții este de a oferi posibilitatea de exprimare printr-o metodă alternativă a interesului pentru problemele cu care se confruntă o comunitate sau, la nivel macro, societatea. La finalul evenimentului, alături de cele mai bune lucrări de ceretare se va acorda și un premiu pentru cea mai ilustrativă fotografie.

La finalul fiecărei zile, vom încerca să creăm alături de colaboratorii noştri un mediu de discuţie focalizat pe teme de actualitate, discuţii ce vor gravita de data aceasta în jurul prezentărilor realizate de o serie de invitaţi speciali. Cele două ateliere de discuţii vor lua forma unei interacţiuni la masă rotundă a specialiştilor şi a celor intresaţi de subiectul discuţiei.

Evenimentul se va desfasura pe parcursul a două zile: 17 si 18 mai 2013, în Cluj Napoca la sediul Facultății de Sociologie și Asistență Socială, Str. Dostoievski (fosta stradă Plugarilor), Nr. 34-36.

Pe parcursul celor două zile de activități, se va asigura prânzul în regim de catering pentru  participanţii cu lucrări de cercetare şi pentru juriu. Cazarea acestora se va face pentru două nopţi într-unul dintre căminele de prim rang ale Universităţii Babeş Bolyai.

Transportul spre Cluj-Napoca și retur nu va fi acoperit, însă dacă ai nevoie de îndrumări, ne poţi scrie pe adresa de e-mail ecouridinsocial@gmail.com.

Prezentarea lucrărilor de cercetare.  Aspecte organizatorice și înscriere

Prezentarea lucrărilor ce cercetare de către studenți și masteranzi este principala activitate din cadrul evenimentului și se va structura pe două nivele de studiu: licență și masterat, acesta din urma având două secțiuni distincte: Sociologie și Antropologie Socială. Cele mai bune trei lucrări de cercetare per nivel de studiu și secțiune vor fi premiate.

Participanții de la licență vor avea la dispoziție 15 minute pentru prezentarea lucrării, urmând ca mai apoi să fie alocate câte 10 minute pentru discuțiile cu juriul și publicul. În ceea ce privește lucrările participanților de la masterat, se vor acorda 10 minute pentru prezentare, 10 minute pentru feedbackul discusanților și a juriului și 5 minute intervențiilor din public.

Prezentarea lucrărilor se va face astfel: în prima zi vor avea loc prezentările masteranzilor, simultan pe cele două secțiuni, in săli diferite, iar cea de-a doua zi va fi dedicată lucrărilor de la nivel licență.

Premii:

Se vor acorda premii celor mai bune 9 lucrări (3 per nivel și secțiune). Acestea constau in Gift Cards în valoare de 200 de lei, 150 de lei respectiv 100 de lei la care se adaugă alte produse.  Cu detalii despre premii vom reveni ulterior.

Membrii juriului:

Juriul este format  din cadre universitare de la Facultatea de Sociologie și Asistență Socială, Cluj Napoca.

Detalii privind înscrierea:

Pentru ca o lucrare să fie eligibilă, trebuie să conțină atât o parte teoretică cât şi una empirică, pe o temă din aria științelor sociale. Va avea loc o preselecție a lucrărilor de către un juriu  format din cadre didactice ale Facultăţii de Sociologie şi Asistenţă Socială, UBB.

Acesta va selecta cele mai bune lucrări (licență: 10, master: 10/secțiune) conform următoarelor criterii:

–          Lucrarea trebuie să conțină o parte teoretică și una empirică;

–          Coerență și claritate conceptuală;

–          Datele trebuie să fie reprezentative (validitatea și fidelitatea datelor). În cazul studiului pilot descrierea feedback-ului asupra abordării metodologice alese.

–          Relevanța subiectului pentru ştiinţele sociale;

–          Criteriile de selectare și comparare a cazului trebuie sa fie clare;

–          Existența unui dialog între teorie și date;

–          Originalitate (plagiatul se pedepsește conform legilor în vigoare);

–          Tehnoredactare: Times New Roman, marime 12, spațiere 1.5, diacritice, consistență în scrierea referințelor bibliografice şi a notelor de subsol – footnotes, punctuație.

Plagiat se va considera orice lucrare care nu va semnala prin ghilimele și citare adecvată orice succesiune de 5 cuvinte preluate dintr-o sursă.  De asemenea plagiat se consideră preluarea cu buna ştiinţă a unei teme sau a unei idei fără specificarea prin citare adecvată a surselor.

Lucrarea în formă scrisă va fi înmânată de către participant membrilor juriului înainte de a începe prezentarea.

Pentru etapa preselecției studenții participanți trebuie să realizeze un rezumat (long abstract) a ceea ce vor urma să prezinte. Acesta trebuie să conţină aspecte teoretice şi metodologice cât şi o secţiune de prezentare a datelor empirice relevante obţinute şi o concluzie. Dimensiunea rezumatului trebuie să se încadreze în 1500-2000 cuvinte (tehnoredactare: Times New Roman, mărime 12, spațiere 1.5). Acele rezumate care vor trece de etapa preselecţiei vor fi publicate cu acceptul autorilor într-un volum al Ecouri din Social 2013. În cadrul evenimentului fiecare participant va primi un exemplar al acestui volum.

Pentru înscriere, aşteptăm formularul completat alături de rezumatul prezentării până in 25  aprilie pe adresa ecouridinsocial@gmail.com. Te rugăm să redenumești fișierele după nume, prenume și conținut (ex:  Popescu Adrian- rezmat şi Popescu Adrian- formular).

Descarcă formularul de aici (click)

Expoziția de fotografie. Detalii pentru înscrierea în concurs

Concursul de fotografie se va desfășura ca și o expoziție pentru publicul, juriul și participanții pe întreaga durată a evenimentului într-o încăpere special amenajată. Fotografiile trebuie să surprindă probleme sociale cu care se confruntă societatea românească și să însoțească un titlu și o scurtă descriere. În final vor fi expuse cele mai reprezentative aproximativ 25 de fotografii, alese de către membrii echipei de organizare. Câștigătorul ales de către un juriu format atât din profesori cât și din membri ai echipei de organizare va fi anunțat odată cu premianții concursului de proiecte. Premiul va consta într-o carte de specialitate şi alte produse.

Aşteptăm fotografia/ fotografiile tale alături de o scurtă descriere pe adresa ecouridinsocial@gmail, cu menţiunea „Concurs de fotografie” până în data de 25 aprilie. Înainte te rugăm să te asiguri că numele fotografiei respectă forma „nume-prenume.jpg”, și că rezoluția este  de minim  2480 x 3508 pixeli.

Te rugăm să ne contactezi dacă ai întrebări sau neclarităţi.

 

Ediţia a III-a a sesiunii de comunicări ştiinţifice pentru studenţi „Ecouri din Social” este organizată de către Cluster –Asociația Studenților Sociologi din România cu sprijinul Institutului Român pentru Evaluare și Strategie, Asociației Române pentru Evaluare și Strategie, Universității Babeș- Bolyai Cluj Napoca și Facultății de Sociologie și Asistență Socială şi a sponsorilor Institutul pentru Studierea Problemelor Minorităţilor Naţionale, Teatrul Naţional Cluj Napoca şi Librăria Okian. Partenerii media: Transilvania Reporter,  Revista Go Free şi Radio UBB.

Sursa:http://cluster.socasis.ubbcluj.ro/

Comments are closed.