PRbeta – Ziua 1: Secretele promovării pe facebook

Posted on November 13, 2012 by

share on facebook   

Prima zi la PR beta am petrecut-o cu Alexandru Negrea, vorbind în detaliu despre Facebook, cum funcționează și la ce ar trebui să fim atenți. Acum, eu am avut ocazia să-l mai prind ca și speaker și la alte evenimente, dar partea bună când ai ocazia să asculți un om timp de patru ore, comparat cu 20 minute cât ține un speech la o conferință, e că ai ocazia să-l vezi pe om desfășurându-se și spunând foarte, foarte multe informații care sunt chiar utile.

Așa că în cele ce urmează am să încerc să pun cap la cap informațiile de la workshop ca să vă fie utile și vouă pe mai târziu, când o să vă treziți că trebuie să coordonați o pagină de facebook. Primul lucru pe care trebuie să-l realizați e că social media nu e o muncă ușoară. Ca să-ți faci o prezență ok în online, trebuie să știi cum funcționează, și aici vorbesc și de partea tehnică (după ce algoritmi funcționează facebook, de exemplu), dar și de partea psihologică (de ce prinde așa de mult social media în rândul oamenilor).

O idee bună, înainte să te apuci să îți faci pagină pe facebook, e să afli dacă ai cu cine să vorbești acolo. Cu alte cuvinte, cunoaște-ți publicul și segmentează-l. S-ar putea să-ți dai seama că organizația pe care o reprezinți tu să prindă mai bine pe altă rețea socială, nu neapărat facebook, sau că nu are ce căuta pe rețele sociale în primul rând. Un loc bun să începeți cu asta e să studiați statisticile cu privire la publicul care utilizează facebook, și poate nu doar dintr-o singură sursă. Pe urmă, la fel de important e să ascultați ce zic alții despre voi. După sintagma watch and learn, e foarte important să răspundeți fanilor voștri, să ascultați ce zic, să fiți atenți la ce răspund și să vă construiți planul editorial după asta. Și e o idee să urmăriți puțin când ajung mesajele voastre la cea mai mare parte din publicul vostru, pentru că un mesaj publicat pe pagina voastră, dar pentru care nu plătiți să fie promovat, va ajunge undeva la 4-11% din publicul vostru.

Și dacă tot vorbim de ce puteți promova pe pagina voastră de facebook, mai exact de planul vostru editorial (pentru că e o idee bună să vă faceți un plan și să nu scrieți mesaje după cum vă vine cheful), uite aici încă niște sfaturi utile:

  • dacă vindeți ceva, țineți minte că doar 20% din ce publicați trebuie să fie conținut comercial.
  • nu scrieți doar despre produsul sau serviciul vostru, scrieți puțin și despre rezultatele folosirii acestora (de exemplu, dacă încercați să vindeți un credit de nevoi personale, scrieți ceva și despre ce ar putea să facă omul cu banii ăia)
  • oamenilor le plac pozele. Serios. Așa că folosiți cât mai multe poze. Dar musai să aibă legătură cu organizația pe care o reprezentați (dacă puneți doar poze cu pisici, nu o să țină nimeni minte cine a pus pozele cu pisicile, așa că n-ați rezolvat nimic). La fel de important, puneți-vă logoul pe poze, și asigurați-vă că aveți drept de publicare asupra lor. Să puneți o sursă nu înseamnă că aveți drept de publicare, o doar o chestie drăguță ce o faceți pentru autor/fotograf/artist.
  • segmentați-vă mesajele. Facebook a introdus o chestie utilă care vă permite să targetați mesajele voastre în funcție de public, așa că încercați și asta. Mai ales dacă aveți un public divers, o să le pice bine să nu trebuiască să citească mesaje care nu le sunt adresate.

Și încă un lucru vă mai zic, despre evaluare. Toate cifrele pe care vi le dă Facebook (page insights) nu au nicio valoare dacă nu sunt comparate cu ceva. Pentru că sună bine să zici, am 1000 de fani, dar nu sună la fel de bine dacă acu 3 luni aveai 1500. De aceea, e foarte important să aveți puncte de referință: de la cum stăteați cu statisticile acum 6 luni sau acum un an, la cum stă cu statisticile concurența voastră. Și pentru că facebook nu ne lasă să vedem page insights decât pe ultimele 3 luni, e o idee bună să vă faceți printscreens la ele.

Și cel mai bun sfat pe care l-am primit: faceți experimente. Chiar și cu toate informațiile care se știu până acum despre facebook și social media și cum se comportă oamenii pe rețelele sociale, fiecare public o să aibă specificul lui. Și cel mai bun lucru pe care puteți să-l faceți ca să-l creșteți frumos e să-l cunoașteți.

 

sursă foto: http://www.thedailydecibel.com

 

Comments are closed.