Brian Cristian: o analiză a sistemului educaţional din UBB

Posted on January 29, 2012 by

share on facebook   

[Acest articol este o opinie personală şi nu reprezită punctul de vedere al redacţiei Go Free. Dacă generează nelămuriri sau nemulţumiri vă rugăm să i le adresaţi autorului şi să nu aduceţi injurii la adresa redacţiei. Mulţumim!]

Azi (28 ian), am asistat la inca un abuz  al reprezentantilor nostri in comitetul de camin, acest eveniment reamintindu-mi de ce am intrat miscarea studenteasca in 2010 si mi-a intarit convingerea ca depunerea candidaturii este lucrul potrivit.

Sunt Brian Cristian, student in anul 3 al Facultatii de Istorie si filosofie, si vreau sa va reprezint in Senatul Universitar!

Dupa cum spuneam, in urma cu aproximativ 2 ani am decis sa ma implic  in procesul de reprezentare, indignat de faptul ca in anumite cazuri, reprezentantii, in loc sa-si ajute colegii se foloseau de functiile lor pentru a obtine beneficii personale. Asadar am decis sa intru inOSUBB (Organizatia Studentilor din Universitatea Babes-Bolyai).  In cadrul organizatiei am participat la o serie de conferinte si training-uri, mi-am insusit regulamentele Universitatii si notiunile introductive despre Procesul Bologna si am organizat/coordonat diferite proiecte.

Incepand cu luna februarie 2011, fac parte din Comisia Educationala ANOSR (Alianta Nationala a Organizatiilor Studentesti din Romania), principala federatie studenteasca din tara, afland astfel ce inseamna reprezentarea la nivel national.  Aici am cunoscut studenti reprezentanti din toata tara, am aflat problemele cu care se confrunta colegii nostri din celelalte centre universitare si am facut schimb de bune practici. De asemenea am aprofundat cunostintele acumulate in OSUBB dar am aflat si lucruri noi despre legislatia nationala, asigurarea calitatii, dimensiunea sociala a educatiei etc.

In acest timp am observat ca in  UBB exista o serie de probleme care se pot rezolva prin implicarea reala a reprezentantilor,prin  proactivism, integritate  si initiativa:

  • in procesul de asigurare a calitatii se urmareste doar bifarea standardelor si indicatorilor de performanta, neexistand un interes real fata de problemele cu care se confrunta studentii. Ex: procentul de locuri in camin asigurate este cel minim acceptat de ARACIS (10%),  nu toti studentii isi pot evalua cursurile;
  • mobilitatile externe: mult sub nivelul european, dar in UBB se primesc cei mai multi studenti straini, apx 9% din totalul pe tara (Studiu ANOSR);
  • mobilitatile interne sunt aproape inexistente;
  • s-au infiintat centre pentru studenti doar pentru ca legislatia nationala prevede acest lucru si datorita metodologiei ARACIS;
  • studentii nu sunt informati despre liniile de actiune ale Procesului Bologna: ei stiu doar de cele 3 cicluri de invatamant, de restul n-au auzit sau constituie notiuni abstracte;
  • birocratia existenta si concentrarea puterii in mainile unui singur student (orice se intampla in UBB trebuie aprobat de prefectul studentilor).

Pe langa aceste aspecte doresc duc la bun sfarsit atributiile specifice, clar enuntate ale studentului senator si anume:

  • participarea la toate sedintele de Senat si diseminarea informatiei catre studenti;
  • implicare in procesul de acordare a burselor si a locurilor in camin;
  • promovarea intereselor studentilor in Senat;
  • implicare in tot cee ce tine de comunitatea universitara.

Asadar, in urma timpului petrecut in aceste structuri de reprezentare, dar si datorita certificatului de EvaluatorARACIS (Agentia Romana de Asigurare a Calitatii in Invatamantul Superior), obtinut in decembrie 2011, pot afirma ca detin experienta si cunostintele necesare pentru a-mi reprezenta cu succes colegii in Senatul Universitar.  Am atasat CV-ul meu, care contine informatii relevante despre activitatea si experienta dobandita in domeniul reprezentarii studentesti.

Informeaza-te si voteaza responsabil!

Comments are closed.